ترندیفا ثبت آگهی فروشگاه آنلاین تبلیغات مراحل دریافت ایزو - ایزو ازکی | مراحل اخذ ایزو | کامل ترین مراحل اخذ گواهینامه ایزو

مراحل دریافت ایزو

 جهت اخذ ایزو نیاز به چه مراحلی است؟

برای دریافت گواهینامه ایزو توجه به یک سری نکات که از ضرورت ها می باشد غیرقابل انکار بوده و شما به کمک مشاوران خبره و معتبر میتوانید تمامی اطلاعات لازم جهت حصول این امر (اعم از دریافت فرم پرسشنامه، ارسال مدارک لازم و اصلاح ساختار و رفع عدم انطباقهای احتمالی) را دریافت نموده و اقدام به اخذ گواهینامه ی ISO نمایید.

مقتاضیان برای دریافت گواهینامه ی ایزو بایستی یک سری مراحل را پشت سر بگذارند که در اینجا قصد داریم اطلاعاتی درباره ی چگونگی انجام و طی کردن مراحل اخذ گواهینامه ی ISO را در اختیار شما بگذاریم.

مراحل دریافت ایزو

  1. در ابتدا شرکت متقاضی تصمیم گیری و تعهد لازم را نسبت به پیاده سازی و استقرار درست و اصولی سیستم را انجام بدهد.
  2. در مرحله ی دوم بایستی پرسشنامه ی مربوطه را تکمیل نماید (لزوم انجام این کار برای بررسی و ارزیابی وضعیت فعالیت های سازمان می باشد).
  3. برگزاری جلسات متعدد و گفتگو با مدیران ارشد شرکت متقاضی (این گپ و گفت جهت شناسایی ماهیت و نحوه ی عملکرد سازمان برای دریافت ایزو از اهمیت ویژهای برخوردار است).
  4. ارسال نام های جهت اعلام بهای مربوط به برآورد هزینه ی مشاوره.
  5. معرفی و انتخاب یک مشاور.
  6. بررسی و انتخاب یک مرجع معتبر توسط راهنمایی های مشاور.
  7. قرارداد بستن با مرجع انتخاب شده برای دریافت گواهینامه ی ایزو.
  8. عقد قرارداد با شرکت مشاور جهت دریافت گواهینامه ی ایزو.
  9. آموزش عمومی و کلی درباره ی سیستم مدیریتی ایزو برای تک تک کارکنان سازمان که این مورد الزامی می باشد.
  10. ۱۰٫تدوین مستندات لازم که شامل خط مشی، نظامنامه، اهداف سازمان، تهیه و تکمیل فرم ها و غیره می باشد.
  11. ۱۱٫پیش ممیزی برای بررسی میزان آمادگی سازمان ها.
  12. ۱۲٫مشخص نمودن تاریخ ممیزی با راهنمایی مرجع صادر کننده ی ایزو و انجام ممیزی در دو مرحله.
  13. ۱۳٫بررسی و رفع مشکلات و عدم انطباق های احتمالی و اجرای درست و صحیح سیستم.
  14. ۱۴٫ممیزی خارجی که آخرین مرحله جهت صدور گواهینامه ی ایزو می باشد.
  15. ۱۵٫و صدور نشان ایزو به مدت سه سال (البته به شرطی که هر ساله تمدید گردد).

لازم به ذکر است که بدانید گواهینامه ی ISO تا زمانیکه در آن ثبت شده اعتبار داشته و بعد از منقضی شدن این مدت زمان بایستی دوباره تمامی مراحی که در بالا به آن اشاره شده است طی گشته و گواهینامه ی ایزو از نوع صادر شود.

البته شایان ذکر است که بدانید مراحل دریافت گواهینامه ی ایزو بسیار پیچیده و گسترده بوده و شما بسته به نوع گواهینامه ملزم به رعایت نکات مربوطه خواهید بود. به عنوان مثال اگر بخواهید که ایزو ۱۴۰۰۱ که مربوط به محیط زیست است با گواهینامه ی ایزو ۱۷۰۲۵ بسیار متفاوت بوده و لازم میبینیم تا  اطلاعاتی مختصر در مورد حداقل شرایط لازم برای دریافت ایزوهای محبوب که متقاضیان بیشماری دارد اشاره کنیم که شامل موارد زیر می باشد:

  1. برای دریافت ایزو ۱۴۰۰۱، در ابتدا بایستی فعالیتهای شرکت را در زمینه محیط زیست بهبود بخشیده و ارتقا دهید. چون با این کار به میزان قابل توجهی شما می توانید خطرات زیست محیطی را کاهش داده و این مسئله برای اخذ گواهینامه ی مزبور از اهمیت ویژهای برخوردار است.
  2. جهت اخذ ایزو ۱۰۰۰۲ نیز ملزم به رضایت مشتریان خواهید بود و برای رسیدن به این رضایت باید فعالیت خود را بهبود ببخشید.
  3. همچنین برای دریافت ایزو ۲۲۰۰۰ که مربوط به تولیدات غذایی است بایستی کیفیت تولیدات خود را بالا ببرید که این کار بعد از ارتقا و مجهز نمودن خطوط تولیدی امکانپذیر خواهد بود.

ما در این مقاله فقط به سه مورد از گواهینامه های ایزو که دارای محبوبیت زیادی می باشند اشاره کردیم چون این مقوله بسیار گسترده بوده و مجال سخن گفتن دراین باره فرصتی بیش از این را طلب میکند.


لیست بهترین شرکت های صدور گواهینامه ایزو


لیست بهترین شرکت های مشاوره ایزو